Datum plaatsing: 21 maart 2017

‘We kijken graag binnen bij de ondernemer’


‘We kijken graag binnen bij de ondernemer’


Rosmalen ('s Hertogenbosch): “We beschouwen onze MKB-klanten in feite graag als partner in ons netwerk. Wanneer een ondernemer op zoek is naar bijvoorbeeld een alarminstallatie, dan brengen wij hem in contact met het betrouwbare en gespecialiseerde bedrijf dat ook zaken met ons doet.” Het is een bijna argeloos gemaakte toelichting in het gesprek dat De Molen had met Tom Senders en Dré van Balsfoort van Senders Advies aan de Molenstraat in Rosmalen.

Door Herman van Dinther

“Natuurlijk tellen bij ons ook de euro’s. Ons pand en ons twaalfkoppig team moeten immers ook betaald worden”, zegt financieel specialist Dré van Balsfoort (37). Samen met Tom Senders (29) en Rob Senders (57) vormt hij de directie van het advieskantoor dat zich onder andere heeft bekwaamd in verzekeringen. Tom: “We richten ons daarbij met name op het midden- en kleinbedrijf. In de praktijk merken we dat de kleinere ondernemers zich vooral bezig houden met hun business en verzekeringen als randverschijnsel beschouwen. Dat kan twee kanten op werken. Of er zijn veel te royale polissen afgesloten en er wordt onnodig veel premie betaald, of er is onvoldoende nagedacht over de risico’s die je als ondernemer loopt en dat is natuurlijk ook bijzonder tricky.”

Stevige portefeuille
Bij het kantoor zijn in de loop der jaren duizenden polissen afgesloten.
Dré: “Wij zijn niet aan bepaalde maatschappijen gebonden, dus wij kunnen door de ogen van de klant kijken om te bekijken welke risico’s moeten worden afgedekt en welke maatschappij daar het best bij past. Omdat we inmiddels toch wel een aardige portefeuille hebben opgebouwd doen wij ertoe bij verzekeraars. Dat brengt ons in de positie dat we bij lastige schadezaken duwkracht hebben om kwesties coulant af te wikkelen. Wij zijn overigens als kantoor schaderegeling bevoegd, dat houdt in dat wij in veel gevallen schades meteen zelf kunnen afwikkelen.”
“Ja”, vult Tom aan, “Wat in die gevallen ook plezierig is, is dat wij met ons klantenbestand in feite een netwerk vormen waarin bedrijven van elkaar kunnen profiteren. Ik geef een voorbeeld. Een winkel heeft brand, roet en rookschade opgelopen. Om dat te herstellen zijn meerdere gespecialiseerde bedrijven nodig die de schade niet alleen goed maar ook snel moeten herstellen. Dan helpt het dat wij in onze database kunnen duiken en mensen met elkaar in contact kunnen brengen. Wij vormen dan de spil in een lokaal zakelijk netwerk.”

Erkend risicomanager
Het afsluiten van een adequate verzekering is geen nattevingerwerk. Het vraagt om speciale deskundigheid waarbij het analyseren van de risico’s een belangrijke factor vormt. Tom heeft zich daar specifiek op georiënteerd en hier een betreffende opleiding voor gevolgd. Hij mag zichzelf inmiddels gecertificeerd risk management consultant (GRMC) noemen.
Dré: “In een aantal gevallen is het zo dat de premie lager uitvalt wanneer er een risico analyse is gemaakt. Wat hierbij niet onderschat mag worden is dat door een risico analyse ook nuttige preventiemaatregelen in beeld worden gebracht. Op dat gebied bieden wij op basis van een jaarabonnement preventiecontroles aan. Het is echt niet nodig om alles te verzekeren. Je kunt ervoor kiezen bepaalde risico’s zelf te dragen. Vaak is het een rekensommetje. Premiekosten versus schaderisico.”

Concreet
Tom: “Ik geniet ervan om mensen te helpen met een persoonlijk en op maat gesneden advies. Daar ligt ook de kracht van ons kantoor. We willen niet doorgroeien tot het grootste kantoor in de regio, maar we willen wel dé beste zijn. We verkopen geen abstracte producten. Het feit dat we onze klanten persoonlijk kennen biedt ons de gelegenheid om te onderzoeken welke onderdelen wel en niet verzekerd hoeven te worden. We kijken naar het type klant en de aard en omvang van het bedrijf.”

Ludiek
Dré: “Onze klanten zijn geen grote concerns, integendeel. Wij richten ons op het Midden- en Kleinbedrijf, ZZP’ers, dienstverleners, verenigingen en stichtingen en natuurlijk zijn ook particulieren welkom. Om ons aanbod en service onder de aandacht te brengen trekken we er soms op uit met een fototoestel en maken dan foto’s van de gevel van een onderneming. Dat kan een winkel zijn, een kantoor, een broodjeszaak, het maakt niet uit. De foto sturen wij later dan op met de opmerking dat wij graag eens binnen willen kijken en kennis willen maken met de ondernemer. Die benadering heeft al best wat leuke contacten opgeleverd. De één-op-één benadering die als rode draad door ons bedrijf loopt kenmerkt onze bedrijfsfilosofie. De klant centraal, daar zijn wij mee bezig, altijd!
Tom: “Wij doen niet aan mooie praatjes. Onze klanten weten wat zij van ons mogen verwachten. Ik durf gerust te stellen dat wij onze relaties pamperen met extra service, persoonlijke aandacht en snelle standby. Dat heeft alles te maken met de transparantie die wij in ons werk leggen.”



Uw regio in beeld:

Een greep uit het thuisinhetnieuws fotoarchief:

zakelijk nieuws

© 2017 Thuis in het nieuws | Webworks: DigiFactory Webworks | Design: Creativos 0.19685