Datum plaatsing: 16 juli 2017

Rabobank sluit adviescentrum in Heesch


Rabobank sluit adviescentrum in Heesch


Heesch (Bernheze): Rabobank Oss Bernheze heeft gekozen voor een andere aanpak van haar huisvesting. We investeren in een flexibel en fijnmazig netwerk van kleinere contactpunten, nog dichter bij onze klanten. Mede vanwege deze keuze wordt het adviescentrum aan de rand van Heesch gesloten en investeren we in contactpunten in de dorpen zelf.

"Om dicht bij de klant te zijn, hebben we geen grote, bakstenen kantoren meer nodig, maar meerdere flexibele ontmoetingsplekken"
Het is een feit waar alle banken mee te maken hebben: de traditionele bankkantoren worden steeds minder bezocht. Klanten regelen hun bankzaken immers steeds meer online, waardoor fysiek contact met de bank nauwelijks nog nodig is. Tegelijkertijd is er voor bepaalde groepen klanten en voor specifieke onderwerpen nog altijd behoefte aan een bank die dichtbij is. Daarom hebben we besloten om te investeren in mensen en extra contactpunten, in plaats van in stenen. Ronald van Hintum, directeur Particulieren en Private Banking, vertelt over deze keuze voor '1001 contactpunten'.

Allereerst: hoe letterlijk moeten we '1001' nemen?
"Niet letterlijk uiteraard, het is meer symbolisch bedoeld. Om dicht bij de klant te zijn, hebben we namelijk geen grote, bakstenen kantoren meer nodig, maar meerdere flexibele contactpunten. Daarmee kunnen we er zijn waar en wanneer de klant daar behoefte aan heeft. Denk aan pop-up-kantoren, samenwerkingslocaties en thema-avonden in buurthuizen, maar ook onze adviseurs die aan huis komen en onze marktteams die actief participeren bij tal van lokale initiatieven... De mogelijkheden zijn eindeloos. Vandaar '1001'."

Kun je een concreet voorbeeld geven?
"Jazeker, die beweging hebben we namelijk al in gang gezet. Denk aan de Wooncafés die we de afgelopen tijd in Oijen, Geffen en Schaijk georganiseerd hebben. Of aan de Talentkamer in de Talentencampus in Oss, een ruimte waar we samenwerken stimuleren. En onze mobiele adviseurs natuurlijk, die aan huis komen bij mensen die moeite hebben om naar onze bank te komen. Overal waar (nieuwe) behoeftes ontstaan, ontwikkelen we nieuwe contactpunten."

Maar het adviescentrum in Heesch gaat dus sluiten.
"Dat klopt. We kiezen ervoor om meer decentraal te werken: dichter bij de klant. En als onze mensen steeds meer 'op locatie' bij de klant zijn, is het niet nodig om twee adviescentra aan te houden. Bovendien regelen klanten hun bankzaken steeds meer online. Daardoor werken er op onze beide adviescentra nu al veel minder mensen dan toen we daar destijds introkken. Vandaar dat we gekozen hebben voor één adviescentrum."

Waarom hebben jullie voor het adviescentrum in Oss gekozen?
"Emotioneel was het een moeilijke keuze om het adviescentrum in Heesch te gaan sluiten. Maar een belangrijk verschil is dat we aan de Raadhuislaan in Oss een zichtbare positie in een bestuurlijke omgeving hebben. Daarnaast is Oss de grootste kern en bevindt het station zich op loopafstand. Daardoor is het een plek waar we makkelijker de verbinding aan kunnen gaan. En dat staat centraal bij alles wat we doen als community bank."

Wat gebeurt er met het adviescentrum in Heesch?
"We gaan op zoek naar de beste manier om dit te verkopen. Ons kantoor aan de Schoonstraat in Heesch blijft natuurlijk gewoon open. Sterker nog: onze adviseurs (zakelijk en particulier) zijn daar letterlijk dichter bij de klant. En we investeren in advies- en werkplekken in de dorpen, zoals Heeswijk-Dinther en Nistelrode. Klanten kunnen daar dan veel laagdrempeliger terecht. Een andere kijk op huisvesting dus, eentje die past bij de bank van de toekomst."



Uw regio in beeld:

Een greep uit het thuisinhetnieuws fotoarchief:

zakelijk nieuws

© 2017 Thuis in het nieuws | Webworks: DigiFactory Webworks | Design: Creativos 0.17335