Datum plaatsing: 29 mei 2019

Regionaal vindbaar worden in Google. Hoe doe je dat als beginnende ondernemer?


Regionaal vindbaar worden in Google. Hoe doe je dat als beginnende ondernemer?


Regio ('s Hertogenbosch): Wanneer moet je beginnen met zoekmachine marketing? Het antwoord is eigenlijk heel simpel, direct! Zodra je website online is moet je direct beginnen. Iedereen wilt toch gevonden worden op het internet? Wat is anders het doel van je website? Ook als je een nieuwe pagina van een al bestaande website gaat lanceren, dan is het nog steeds noodzaak om direct te gaan beginnen met zoekmachine marketing. Eigenlijk zou je al van te voren een plan moeten hebben hoe je zoekmachine marketing gaat inzetten en hoe je het beste gevonden wilt worden. Daarmee bedoelen we op welke woorden zou jij nou willen dat bezoekers jouw website gaan vinden in de zoekmachines?

Online jouw product in de regio aanbieden. Lokale vindbaarheid!
Omdat je als website eigenaar vaak het beste weet voor welke doelgroep je product bedoeld is, kan je dit van te voren al bepalen. Dit noemen we het bepalen van je zoekwoorden of zoektermen. Dat is een essentieel onderdeel van het bepalen van de strategie. Je moet in kaart hebben op welke woorden je de zoekmachine marketing gaat inzetten. Kies dan een aantal woorden, bijvoorbeeld 3 tot 5 zoektermen waarop je uiteindelijk gevonden wilt worden. Het is dan ook beter om zoektermen te gebruiken in plaats van zoekwoorden. Als je bijvoorbeeld een Italiaans restaurant in Breda hebt, dan zou je als zoekterm "Italiaans Restaurant Breda" kunnen inzetten. Als je alleen kiest voor restaurant, dan zou je in de zoekmachine gaan concurreren met alle restaurant websites van heel Nederland. Dat wil je liever niet, want dat zou heel lastig worden om dan bovenaan te komen. Als je kiest voor "Restaurant Breda" dan zou dat nog kunnen, maar het advies is in eerste instantie om toch zo specifiek mogelijk te kiezen omdat je dan eerder resultaten gaat zien. Als je merkt dat je gevonden gaat worden op "Italiaans Restaurant Breda", dan zou je eventueel voor een extra strategie kunnen kiezen om zonder Italiaan ook goed vindbaar te worden. Maar voor zoekmachine marketing geldt; hoe specifieker je doelgroep, hoe eerder je resultaten gaat zien!

Zoekmachine marketing kan een traject zijn waarbij je geduld moet hebben voor goede resultaten. Zoals je kunt voorstellen wilt ieder bedrijf goed vindbaar zijn op het internet en wilt ieder bedrijf graag bovenaan in de zoekresultaten tevoorschijn komen. Omdat er inmiddels zoveel websites zijn heeft Google hier natuurlijk ook goed over nagedacht en beloond in feite zoekmachine marketing bureaus omgaan. Omdat je pagina eerste ook door de zoekmachine gevonden moet worden (dat heet geïndexeerd worden), kan het helaas een tijdje duren voordat je echt goede resultaten gaat zien. Zodra je goed gevonden wordt op het internet spreken we van organische resultaten. Je kan ook altijd kiezen voor betaalde advertenties, dan zul je bij wijze van spreken over een uur al bovenaan in de zoekresultaten kunnen staan, maar daar hangt dan ook een behoorlijk prijskaartje aan vast.

Het advies is dan ook altijd om voor elke website die je gaat lanceren en voor elke pagina die er dan bijkomt de zoekwoorden goed te bepalen. Alleen dan zal je baat hebben bij de zoekmachine marketing die je gaat inzetten.





Uw regio in beeld:

Een greep uit het thuisinhetnieuws fotoarchief:



14 oktober
15 oktober
16 oktober
18 oktober
19 oktober
19 oktober
20 oktober
20 oktober
20 oktober
22 oktober
23 oktober
23 oktober
24 oktober
25 oktober
26 oktober
26 oktober
26 oktober
27 oktober
28 oktober
01 november
02 november
02 november
02 november
03 november
03 november
03 november
03 november
06 november
09 november
09 november
13 november
13 november
14 november
15 november
16 november
20 november
29 november
30 november
06 december
14 december
14 december
28 december

© 2019 Thuis in het nieuws | Webworks: DigiFactory Webworks | Design: Creativos 0.15939