Datum plaatsing: 30 juli 2019

Voor- en nadelen van het huren van een werkruimte voor zzp'ers


Voor- en nadelen van het huren van een werkruimte voor zzp'ers


Regio ('s Hertogenbosch): Ben jij een zzp'er en heb je thuis de ruimte om te werken? Super! Echter, kan niet elke zzp'er dat zeggen, natuurlijk. En voor sommigen is het dan weer helemaal niet fijn om een thuiskantoor te hebben, die willen graag elders een werkruimte huren. Als er kinderen thuis zijn, bijvoorbeeld. Om je dan beter te concentreren is het fijn om ergens anders naar toe te gaan en werk te verzetten. Deze situatie is natuurlijk voor iedereen anders en afhankelijk van je eigen wensen, maar ook je beroep. Een werkruimte thuis heeft zijn voor- en nadelen, net zoals het huren van een werkruimte. We vertellen je er graag meer over.

Het huren van een externe ruimte
Komen je klanten wel eens bij jou op afspraak? Dan komt het vaak professioneler over om ze te ontvangen in een cht kantoor, in plaats van een werkplek in je eigen huis. Bovendien zal je bij uitbreiding van het bedrijf ook jouw huis moeten uitbreiden als je kiest voor een werkruimte thuis, wat een probleem kan zijn. Een luxe probleem!

Bij het huren van een ruimte is dit logischerwijs makkelijker om te doen, je kunt dan gewoon een nieuwe ruimte erbij huren. Als zzp'er mag je ook nog eens bepaalde huurkosten van de belasting aftrekken, maar het zal natuurlijk alsnog geld kosten om een externe werkruimte te huren. Een ander nadeel van het huren van een externe ruimte is dat je er naartoe moet en dat betekent: reistijd en misschien wel file. Tijd is geld, zeggen ze wel eens, toch? Daar tegenover staat de keuze met het openbaar vervoer. Maar ook dan zul je rekening moeten houden met extra reistijd en kosten: het OV rijdt niet altijd op tijden dat het jou uitkomt. Daar ben je dan nog extra afhankelijk van.

Een werkplek in huis
Voor beginnende zzp'ers kan een werkplek thuis al vaak goed genoeg zijn. Je kunt een paar kantoormeubelen kopen en je hebt al iets van een kantoor gemaakt. Overigens kun je kantoormeubelen ook leasen, waardoor je niet in n keer een fors bedrag kwijt bent. Bovendien heb je geen last van het verkeer en alle files in Nederland. Je zult dus ook kosten besparen op de kosten van jouw auto, benzine of openbaar vervoer.



Uw regio in beeld:

Een greep uit het thuisinhetnieuws fotoarchief:

zakelijk nieuws

© 2019 Thuis in het nieuws | Webworks: DigiFactory Webworks | Design: Creativos 0.15437