Datum plaatsing: 08 juni 2020

Gezonde Route Rosmalen in nieuw jasje


Gezonde Route Rosmalen in nieuw jasje


Rosmalen ('s Hertogenbosch): De Gezonde Route Rosmalen (GGR) welke de afgelopen twee jaar werd georganiseerd, gaat het concept flink aanpassen. De GRR is indertijd gevormd voor en door professionals die actief zijn om mensen te helpen gezond en vitaal te leven. GRR is als stichting rechtspersoon geworden die de aandacht voor de beroepsgroep niet meer wil concentreren en beperken tot één open dag, maar wil spreiden door het hele jaar heen.

Paulien Bolwijn, zelf actief als voetreflextherapeut, is een van de ondernemers die actief is bij de verdere uitwerking van de nieuwe opzet. Paulien: “ We gaan ervanuit dat we ons allemaal gezond en fit willen voelen. Maar veel mensen lopen hierin nog weleens vast. De weg naar de oplossing kan soms een hele zoektocht zijn. Toch hoeft het dat niet te zijn want Rosmalen is rijk aan zelfstandige zorgprofessionals die een gezond en vitaal leven ondersteunen. Met de Gezonde Route willen wij de weg van klacht naar oplossing een stuk makkelijker maken. De Gezonde Route Rosmalen is de route naar gezondheid.”

Positieve gezondheid
Paulien: “Onze Stichting Gezonde Route Rosmalen is een platform dat bestaat uit tientallen ZZP-ers in Rosmalen die een eenmansbedrijf of -praktijk hebben op het gebied van gezondheid, vitaliteit en welzijn. Denk hierbij aan massage, coaching, voeding, bewegen, energetische behandeling en (mantel)zorgondersteuning. Vanuit dit platform maken we onze diensten zichtbaar en toegankelijk. We zijn onderdeel van een groter netwerk dat zich sterk maakt voor preventie en positieve gezondheid. Dat laatste is het vermogen van mensen om met fysieke, emotionele en sociale levensuitdagingen om te gaan en zoveel mogelijk eigen regie te voeren. Op de website www.iph..nl is daarover meer te lezen. Wij geloven erin dat het helpt de krachten te bundelen om gezondheid te bevorderen.”

Gebundelde krachten
“Via on- en offline media en meerdere activiteiten laten wij de inwoners van Rosmalen kennismaken met de mogelijkheden in aanvullende/complementaire zorg. Dit doen we bijvoorbeeld via een website, blogs, nieuwsbrieven, diverse social media, flyers, workshops, lezingen en events. Zo kan iedereen goed geïnformeerd voor zichzelf een keuze maken.
Ons kerndoel is om wijkgericht en vanuit gebundelde krachten een bijdrage te leveren aan preventie en positieve gezondheid.
We onderscheiden daarbij eigenlijk een tweedeling in onze doelstelling:
•Voor de inwoners van Rosmalen: Gezondheidsproblemen voorkomen, herkennen, erkennen en oplossingen dichtbij huis vinden die de kwaliteit van leven, zelfredzaamheid en eigen regie vergroten.
•Voor deelnemende zorg- en dienstverleners: De zichtbaarheid van het bedrijf/de praktijk vergroten en de drempel voor bezoekers verlagen. Het vergroten van een professioneel netwerk is zeker belangrijk waarbij ook actiever naar elkaar doorverwijzen een pluspunt kan zijn.”

Mensgerichte benadering
“In onze PR en marketing richten we ons op mensen die voor hun eigen gezondheid, of die van hun kinderen of ouders, breed willen kijken naar een oplossing voor hun klachten, of naar diensten en adviezen om gezond te blijven. Deze mensen ervaren een disbalans of een ongemak op één of meerdere dimensies van het leven. Ze hebben fysieke en/of emotionele klachten zoals bijvoorbeeld stress, hoofdpijn, vermoeidheid en ze voelen zich soms lusteloos en machteloos.
Deze mensen zoeken ondersteuning bij hun klachten of hulp om ziekte en klachten vóór te zijn. Vaak heeft eerdere hulp geen voldoende oplossing geboden en zijn ze op zoek naar andere mogelijkheden. Wat hen in onze aanvullende/complementaire zorg aanspreekt is de mensgerichte benadering waarbij niet de klacht maar de hele mens centraal staat. De tijd en aandacht bij ieder contact wordt ervaren als een belangrijke meerwaarde, waarbij veerkracht, vitaliteit en de grip op het eigen leven zichtbaar worden.”




Uw regio in beeld:

Een greep uit het thuisinhetnieuws fotoarchief:

algemeen nieuws

© 2020 Thuis in het nieuws | Webworks: DigiFactory Webworks | Design: Creativos 0.29171