Datum plaatsing: 20 september 2021

Wat doet een SEO-specialist bij een bedrijf?


Wat doet een SEO-specialist bij een bedrijf?


's-Hertogenbosch (Regionaal): Het is natuurlijk balen als je tijd en moeite hebt gestoken in mooie content voor je site, maar dat geen rendement oplevert in de vorm van meer leads of unieke bezoekers. Een SEO-specialist kan hierbij een uitkomst bieden. Zijn specialisatie is namelijk om een website bovenaan te krijgen in de zoekresultaten van Google. Op die manier genereer je meer leads en dus ook inkomsten als bedrijf. Maar wat omvat de rol van een SEO-specialist precies? In dit artikel bespreken we dat onderwerp verder.

De werkzaamheden van een SEO-specialist
On-page en off-page optimalisatie zijn de hoofdpunten waar een SEO-specialist zich mee bezighoudt. Een SEO-specialist analyseert websites en bekijkt wat beter kan op het gebied van SEO-strategie. Aan de hand daarvan bedenkt hij/zij een strategie om een website hoger in de zoekresultaten pagina’s te krijgen.

Een SEO-strategie bestaat uit verschillende onderdelen. Zo is het belangrijk dat de content op een website bestaat uit de juiste woorden die ‘SEO-slim’ zijn. Daarnaast is het bouwen van links naar een website cruciaal voor een hogere ranking bij de zoekresultaten op Google. Door vele urls naar je website te linken, ziet Google namelijk de website aan als betrouwbaar, wat positief is voor je ranking. Als laatste punt is, tevens het technische onderdeel, zijn SEO-elementen zoals de codes en de pagina snelheid van een website van belang voor een solide SEO-strategie. Combineer deze drie punten en je hebt de basis van een SEO-strategie. Hoe de SEO-specialist deze punten invult, is een belangrijk onderdeel van zijn werkzaamheden.

SEO-vaardigheden
Niet iedereen is geschikt als SEO-specialist. Binnen het SEO-domein moet hij bepaalde vaardigheden bezitten om zijn rol als SEO-specialist naar behoren uit te te voeren. Met uiteindelijk het doel om een website beter te laten presteren binnen de zoekresultaten van Google.

•Een SEO-specialist moet zich bezighouden met het wijzigen van content op een website, codes moet schrijven of de structuur van een website moet veranderen.

•Hij moet zoekmachines begrijpen, want de zichtbaarheid van een website moet namelijk verbeterd worden op sites als Google, Bing of Yahoo.

De rol van een SEO-specialist
Een SEO-specialist houdt zich ook bezig met de laatste trends rondom zoekmachines. De algoritmen van sites als Google of Yahoo zijn namelijk continu onderhevig aan veranderingen. Als de SEO-specialist daar op inspeelt, heeft hij de meest up-to-date SEO-strategie voor de klant zijn website. Als de SEO-specialist namelijk een campagne opzet op basis van verouderde trends, loopt hij de kans een minder efficiënte strategie toe te passen dan mogelijk is.

Hij analyseert dus de website en combineert deze met de laatste trends. Maar hij besteed ook aandacht aan de technische kant van de website, wat voor headers worden er gebruikt? Hoe snel laadt een pagina? Zijn er correcte meta-beschrijvingen? Dit zijn allemaal technische aspecten die belangrijk zijn voor een succesvolle ranking op Google.nl

Daarnaast omvat de rol van een SEO-specialist ook dat hij de websites dagelijks analyseert, zodat er geen overkoepelende problemen zijn die nadelig zijn voor de website. Bekijkt hij de concurrentie; wat doen zij beter dan wij? Ook beoordeelt hij de resultaten van zijn SEO-campagne; hoe staat het met de ranking van de website?

Om dit allemaal uit te voeren, maakt hij gebruik van van analytische tools ter inzicht in de effecten van zijn SEO-campagne. Uiteindelijk draait het erom dat de leads en dus ook inkomsten toenemen van de klant. Voor een succesvolle SEO-campagne is dat een vereiste. Daarnaast is het zaak dat de SEO-specialist maandelijks een rapport opstelt voor de klant zodat hij op de hoogte wordt gehouden van de ondernomen acties en behaalde resultaten.

Dus dus bij het kiezen van een SEO-bureau is het belangrijk om een bedrijf te vinden waarvan de medewerkers de bovengenoemde vaardigheden bezitten.




Uw regio in beeld:

Een greep uit het thuisinhetnieuws fotoarchief:


© 2021 Thuis in het nieuws | Webworks: DigiFactory Webworks | Design: Creativos 0.16150