Datum plaatsing: 24 oktober 2021

Albert Heijn in Nuland pakt ambitieus uit


Albert Heijn in Nuland pakt ambitieus uit


Nuland ('s Hertogenbosch): Op de naambadges van de eigenaren van Albert Heijn uit Nuland, broer en zus John Zwanenberg (52) en Rianne Rovers (51), prijkt naast hun persoonlijke naam de mooie titel ‘ondernemer’. Een terechte toevoeging voor deze twee rasechte ondernemers. Ambitieus, progressief en vooral vooruitstrevend zijn kernwoorden die toepasbaar zijn
voor John en Rianne. Hun uitbreidingsplannen zijn groots te noemen. Bijna duizend vierkante meter groot wordt de toekomstige Albert Heijn. Daarvoor moest wel buurman’s huis en grond worden aangekocht waarna de weg vrij was voor de uitbreiding van winkel en parkeerplaats. “Vier jaar zijn we er al heel druk mee. Plannen maken, de aankoop en daarna de tekening. Het bouwen is inmiddels in volle gang en de definitieve opening is week twaalf van het nieuwe jaar”, aldus Rianne.


door Jan van Ravenstein

Zwanenberg
Wanneer we de historie er op naslaan zien we dat in september 1935 Jan en Nelleke Zwanenberg zijn gestart met een kleine kruidenierszaak aan de Singel in Nuland. In 1951 verhuisde men naar de Duijn en Daelseweg. Daar werd vanaf 1956 de Kroon formule geïntroduceerd. Hannie Zwanenberg deed zijn intrede in het bedrijf en inmiddels is de derde generatie Zwanenberg (John en Rianne) actief. In 1993 zijn ze overgegaan tot de AH-formule en vanaf 1998 is de winkel onder de naam ‘Albert Heijn Nuland’ gevestigd aan de Kerkstraat in Nuland.
Een zwarte badzijde in de familie geschiedenis is het overlijden van vader/ondernemer Hannie Zwanenberg (76), bijna een jaar geleden op vrijdag 23 oktober 2020. Rianne: “Ons pap kende onze plannen. Hij dacht mee met ons, kwam met ideeën, was inventief en daarnaast heel erg positief ingesteld. Hoe mooi was het geweest wanneer hij dit alles had kunnen meemaken. We missen hem nog elke dag, sowieso als klankbord bij bijna elk besluit wat er genomen moet worden”.

Plannen
“Het is niet allemaal van een leien dakje gegaan. Het kwam ook wel deels als een soort van overmacht door de corona periode maar zeker waren er bij de verkoper zaken van persoonlijke aard die voor vertraging zorgde. Heel begrijpelijk overigens. Je hele ‘hebben en houwen’ waar je jarenlang lief en leed hebt ervaren, verdwijnt met sloop totaal uit beeld. Afscheid nemen van je emotie, ga er maar aanstaan”, zegt John Zwanenberg begripvol. Rianne: “Nu het gehele perceel in ons bezit is kan onze droom echt verwezenlijkt worden. We hebben er reuze zin in”. De Nulandse aannemer is inmiddels druk met bouwen. “Als AH eenmaal de binnenafwerking overneemt hebben wij daar geen zicht op wie dat gaat doen, maar bij de ruwbouw was onze opdracht aan de aannemer om gebruik te
maken van alléén maar lokale onderaannemers/zzp-ers. Voor wat, hoort wat, toch?”, aldus Rianne.

Nieuw
“Verbouwen, moderniseren. Het was allemaal zo hoognodig. Een stelregel is dat er eens in de acht á negen jaar moet worden aangepast om mee te kunnen met nieuwe trends en aanbod. Door gebrek aan ruimte duurde het langer. Het nieuwe winkelen, anno 2021, vereist nu eenmaal zijn aanpassingen. Ruimere paden, zelfscans, de telefoon scan, ruimer aanbod, betere parkeergelegenheid en dan hebben we het nog niet over het assortiment. De complete winkel gaat ‘op de schop’. Het complete versassortiment krijgt een gigantische uitbreiding achter in de winkel. Te beginnen met de groentenafdeling die wordt toegepast met de allernieuwste vinding -dry-misting- om de versheid te waarborgen. De versvleesafdeling ondergaat een grootste uitbreiding, compleet met maaltijden. Onze
broodafdeling tenslotte, krijgt een metamorfose die zijn weerga niet kent. Onvoorstelbaar mooi met
een groots assortiment”, aldus broer en zus Zwanenberg.

Scannen
“Weet je. Het moderne winkelen, we hoeven het gelukkig niet allemaal zelf te bedenken. Vanuit Albert Heijn wordt er vanaf minuut één tot aan de laatste handeling, meegedacht. En dat niet alleen. Ze weten precies hoe het werkt, ze kennen de formules en weten je precies te vertellen wat wel en wat niet kan of moet. De allerlaatste snufjes, vooral gekeken naar het moderne snelle winkelen worden bij ons toegepast. De telefoonscan onder andere is daar een mooie voorbeeld van, thuis je lijstje maken op je telefoon, van daaruit winkel je en betaal je heel snel buiten de kassa om”, aldus Rianne. Voor ons ligt de tekening van de inrichting en stellingen. Een immens grote puzzel van stellingen, koelingen, kassa’s, scanpalen, balie en een compleet nieuwe toegang, die zojuist na heel veel denkwerk, zijn definitieve akkoord heeft verkregen. Op een paar meter na is er de beschikking over maar liefst duizend vierkante meter. Het wordt een walhalla van alleen maar ‘lekker eten en genieten’.

Zwanenberg-gevoel
Wanneer en op welk moment dan ook voel je bij de Nulandse Albert Heijn de gastvrije warmte over je heen komen. Altijd is er een woordje, van wie dan ook, van welkom. De spontane behulpzaamheid en vriendelijkheid overkomt je gewoon. “Misschien komt dat ook wel omdat hier bijna ‘iedereen,iedereen’ kent. Wijzelf, John en ik, zijn bijna altijd, samen met ons mooie team, gewoon op de werkvloer.
Een geweldige actie van ons personeel was het feit dat, in de week dat ons ‘pap’ was overleden, ze samen hadden geregeld dat al het personeel met een ‘Zwanenberg’ familieband, gewoon een weekje thuis konden blijven om het verdriet te verwerken. Al het werk werd moeiteloos overgenomen door de collega’s. Is dat niet mooi, is dat niet iets om heel fier op te zijn. Ons pap zou glimmen van trots”, aldus John en Rianne.



Uw regio in beeld:

Een greep uit het thuisinhetnieuws fotoarchief:

algemeen nieuws

© 2021 Thuis in het nieuws | Webworks: DigiFactory Webworks | Design: Creativos 0.32643