Datum plaatsing: 24 oktober 2021

Dit moet je weten over de plyo push up


Dit moet je weten over de plyo push up


's-Hertogenbosch (Regionaal): Plyo push ups zijn een geavanceerde oefening waarmee je je borst, triceps, schouders en buikspieren zult trainen. Plyo staat hierbij voor plyometric. Bij dit soort push up wordt een spring element toegevoegd aan de oefening, wat ervoor zorgt dat het explosiever en uitdagender wordt. Daarnaast kun je ook een bumper plates set toevoegen aan de beweging om de plyo push up een nog grotere uitdaging gemaakt, het wordt dan ook wel een plyo plate push up genoemd. Deze hulpmiddelen kun je kopen op Gewichtenshop.nl. Het valt sowieso aan te raden om plyo push ups te doen, ze zullen namelijk helpen om je spieren op te bouwen. Ook zul je met behulp van deze oefening vet verbranden. Veel sporters doen plyo push ups om zo hun atletische prestaties te verbeteren, wat komt doordat hun snelheid, kracht en uithoudingsvermogen opgebouwd wordt met behulp van deze fitness exercise.

Zijn plyo push ups ook geschikt voor beginners?
Nee, plyo push ups worden helaas niet aanbevolen voor beginners. Iedereen die net begonnen is met fitness kan deze oefening dus beter eerst even overslaan. Dit komt doordat de plyo push ups met name geschikt zijn voor personen die al een goed ontwikkelde kracht hebben in het bovenlichaam. Als je nog maar net gestart bent met het trainen van je lichaam en fitheid dan is het dus verstandig om eerst andere oefeningen te doen. Zo zou je bijvoorbeeld gewone push ups kunnen doen om je bovenlichaam te versterken zodat je in de toekomst wel de plyo variant uit kunt voeren.

Hoe doe je een plyo push up?
Om een plyo push up uit te voeren zul je geen apparatuur aan hoeven te schaffen. Dit is namelijk niet nodig. Je begint in een hoge plank of bovenaan in de normale push up positie. Je romp moet dan ook in een rechte lijn, terwijl je core aangespannen moet worden. Je handpalmen moeten zich bovendien direct onder je schouders bevinden. Als dit het geval is kun je je lichaam laten zakken alsof je een normale push up doet. Doe dit totdat je borst zo goed als de grond raakt. Je moet je dan omhoog duwen. Doe dit met voldoende kracht zodat je handen de grond kunnen verlaten. In de lucht zou je dan nog in je handen kunnen klappen om de plyo push up nog moeilijker te maken. Je moet lichtjes op de grond landen en dan direct doorgaan met de volgende herhaling.

Hoeveel herhalingen moet je doen van de plyo push up?
Inmiddels weet je dus hoe je een plyo push up uit moet voeren. Ook weet je dat je na één beweging direct doorgaan moet de volgende herhaling. In totaal zul je in principe vijf tot tien herhalingen moeten doen. Doe hiervan twee of drie sets. Als je de plyo push ups nog maar net doet dan is het verstandig om eerst niet te veel te doen. Een ervaren rot op het gebied van deze oefening kan juist veel meer doen.




Uw regio in beeld:

Een greep uit het thuisinhetnieuws fotoarchief:

zakelijk nieuws

© 2021 Thuis in het nieuws | Webworks: DigiFactory Webworks | Design: Creativos 0.17382