3 bewezen SEO tips voor je website
's-Hertogenbosch (Regionaal): Eindelijk beschik je over de website van je dromen. Een fantastische omgeving om jouw producten, diensten of simpelweg hersenspinsels te delen met de rest van de wereld. Maar dan wil je natuurlijk wel dat mensen je daadwerkelijk kunnen vinden.
De digitale wereld staat echter niet stil. Daardoor is het heel lastig om de concurrentie de baas te blijven. Belangrijk is dat je in elk geval goed gevonden kan worden in de zoekmachines. Hier starten de meeste zoektochten voor producten en diensten tegenwoordig. Uit de praktijk blijkt echter dat de meeste mensen niet verder kijken dan de eerste pagina. Daarom is het van belang om zo hoog mogelijk in de zoekresultaten te eindigen. Des te meer kans dat consumenten je zullen vinden én ook daadwerkelijk actie zullen ondernemen.
Google werkt volgens een algoritme om te bepalen welke sites het waard zijn om hoog in de resultaten te belanden. Dit algoritme wordt nooit prijsgegeven. Wel zijn er een aantal SEO strategieën die inmiddels uitgevonden en bewezen effectief zijn. Wil jij
SEO uitbesteden of zelf aan de slag met de zoekmachine optimalisatie van je website? Maak dan in elk geval gebruik van de volgende drie tips.
1. Gebruik de juiste zoekwoorden
Het is voor Google onmogelijk om te ontdekken waar je site precies over gaat als je geen zoekwoorden gebruikt. Zoekwoorden zijn die woorden waar jij graag op gevonden wilt worden. Als je een zoekopdracht invult, zal je immers enkele woorden of een zin maken om zo relevante resultaten te krijgen. Dan moet je wel weten welke woorden relevant zijn voor jouw website en waar je graag op zou willen scoren. Een zoekwoorden analyse doe je dan ook meestal voordat je met
SEO aan de slag gaat.
Wanneer je weet op welke zoekwoorden jouw doelgroep zoekt, kan je deze een prominente plek geven op de website. Vroeger werd het gebruik van zoekwoorden nog wel eens overdreven. Hierbij werd content geschreven om het zoekwoord maar zo vaak mogelijk te noemen. Dit belemmert het leesgemak echter enorm en levert ook geen kwalitatieve content op. Daarom ziet Google dit tegenwoordig als spam.
Bij het gebruik van zoekwoorden moet je er dus zeker mee oppassen dat je niet overdrijft. Laat een zoekwoord minimaal twee en maximaal zes keer per pagina voorkomen. In sommige gevallen mag het iets meer zijn, maar overdrijf het dus zeker niet. Dit heeft juist een negatieve invloed op de ranking.
2. Originele content
Verkoop je dieetproducten en schrijf je de zoveelste blog over hoe je verantwoord af kunt vallen? Dan is het geen wonder als dit niet opvalt binnen Google. Hier zijn immers talloze artikelen van te vinden. Het is belangrijk om zo origineel en creatief mogelijk te zijn. Hierdoor val je op en zorg je er ook nog eens voor dat andere sites jouw informatie gaan gebruiken en hier waarschijnlijk naar linken. Op die manier versterk je ook nog eens je natuurlijke linkprofiel. Hetgeen dat ook zeer belangrijk is voor de SEO van jouw website.
3. Voeg afbeeldingen toe
Google is dol op unieke afbeeldingen. Dit zorgt ervoor dat de teksten beter duidelijk zijn voor de lezer. Bovendien laat het zien dat er extra veel aandacht geschonken is aan de content. Het tonen van een foto of video is dan ook altijd een goed idee om de positie binnen Google te versterken.