Hoger in Google: 3 SEO-tips om je hierbij te helpen
's-Hertogenbosch (Regionaal): Ben je ondernemer? En wil je graag hoger in Google komen, zodat er meer relevant organisch verkeer naar je website komt? Ga dan aan de slag met het verbeteren van de SEO van je website. Om je hierbij te helpen, geven we je in dit artikel 3 tips. Op die manier kun je direct aan de slag!
1. Zoekwoorden en LSI
Om te weten waar (potentiële) klanten naar zoeken, is het slim om te beginnen met een zoekwoordonderzoek. Op die manier weet je beter waar je, voor nu, de focus op moet leggen. Heb je de belangrijke zoekwoorden verzameld en gecategoriseerd? Dan is het tijd om de diverse teksten te (laten) schrijven.
Houd hier ook rekening met het toevoegen van LSI keywords. De afkorting LSI staat voor Latent Semantic Indexing. Als we dit vertalen naar het Nederlands dan zijn het semantische zoekwoorden. Dit soort zoekwoorden zijn relevant voor je hoofdzoekwoord en kun je op een natuurlijke manier verwerken in je tekst. Hierdoor wordt jouw tekst nog relevanter voor Google!
2. Neem niet letterlijk je zoekwoorden over
Hoewel veel mensen denken dat je zoekwoorden letterlijk moet verwerken in de teksten, is dit niet het geval. Het is slim om dit in je H1 wel te doen. Maar voor de rest van je tekst raden we je aan om je zoekwoorden op een natuurlijke manier te verwerken. Zo kun je het zoekwoord ‘online marketing bureau ede’ in de tekst beter schrijven als ‘
online marketing bureau in Ede’.
Dit heeft te maken met het machine learning platform van Google: Rankbrain. Rankbrain zorgt voor de ranking van je website en zoekt niet meer naar het exacte zoekwoord in de tekst, maar of het vloeiend leest.
3. Vergeet lokale SEO niet
Lokale SEO kan van grote meerwaarde zijn voor jouw bedrijf. Om hiermee te beginnen, is een Google Bedrijfsprofiel nodig. Naast dat bezoekers bijvoorbeeld eenvoudig je adresgegevens kunnen vinden, is het ook handig voor het verzamelen van reviews.
Naast een Google Bedrijfsprofiel kun je ook aan de slag gaan met lokale SEO-pagina’s. Als je bijvoorbeeld horren verkoopt in Barneveld, kun je ook een pagina aanmaken met als hoofdzoekwoord ‘Hor kopen in Ede’. Op die manier ben je ook daar aanwezig in de lokale zoekresultaten en krijg je meer verkeer naar jouw website.