Datum plaatsing: 06 september 2023

Zo schrijf je een professioneel blog


Zo schrijf je een professioneel blog


's-Hertogenbosch (Regionaal): Wil jij online adverteren of wil je dat je website organisch hoger in Google komt te staan? Dan is bloggen ontzettend belangrijk. Unieke blogs zijn dé manier om je lezers je bedrijf beter te laten leren kennen. Ook maken ze een essentieel onderdeel uit van je marketingstrategie. Door zoekwoorden in een blogartikel te verwerken, word je namelijk sneller gevonden in de resultaten van zoekmachines. Je kunt een blog daarnaast makkelijk op sociale media delen én je kunt je blog gebruiken voor interne linkbuilding.

In dit artikel vertellen we je hoe je een professioneel blog schrijft.

Maak je blogs gemakkelijk leesbaar
Lezers duiken in een boek, maar online teksten scannen ze meestal snel door. Internetgebruikers werpen een blik op titels, kopjes en kernwoorden om te bepalen of een blog hun interesse wekt. Het is dus belangrijk om altijd rekening te houden met het leesgemak. Gebruik duidelijke tussenkopjes die in één oogopslag de inhoud van je alinea’s onthullen en verdoe geen tijd met bijzaken. Plaats de belangrijkste informatie aan het begin of einde van je tekst of alinea, zodat lezers deze snel kunnen vinden.

Bereik de juiste doelgroep met je content
Voor wie schrijf je eigenlijk je blog? Als je tekst gericht is op trouwe klanten die al bekend zijn met al je producten, is het niet nodig om alles uitgebreid uit te leggen. Maar als je blog bedoeld is voor nieuwe bezoekers, is het van groot belang om daarop in te spelen. Daarnaast speelt de leeftijd van je lezers ook een rol. Als je trendy kleding voor tieners verkoopt, moet je de taal daarop afstemmen en het niet te ingewikkeld maken. Voor een business-to-business (b2b) blog, gericht op andere bedrijven, kun je daarentegen wel wat meer vakjargon en professionele terminologie gebruiken.

Schrijf met positieve overtuiging
Waarom zou je je lezers in twijfel willen brengen? Negatieve of onzekere bewoordingen over je producten zijn niet nuttig. Het doel is om je lezers te overtuigen van de vele positieve eigenschappen van je bedrijf. Wek enthousiasme op over je product of merk en vermijd alle twijfelachtige woorden. Uiteraard zijn er uitzonderingen, bijvoorbeeld wanneer het doel van je blog is om iemand aan het denken te zetten.

Wie kan jouw blogs schrijven?
Als drukbezette eigenaar van een bedrijf of webshop heb je waarschijnlijk niet altijd de tijd om een uitgebreide blog te schrijven. Gelukkig kun je hiervoor een beroep doen op een contentspecialist of SEO-specialist. Bij een online marketingbureau - zoals bijvoorbeeld Semwerkt - kun je terecht voor zoekmachine-optimalisatie en contentmarketing. De specialisten van Semwerkt analyseren de zoekwoorden waarmee je website nog beter vindbaar kan worden en schrijven waardevolle content. Wil je vandaag nog beginnen met bloggen? Neem dan de eerste stap en neem contact op met Semwerkt.




Uw regio in beeld:

Een greep uit het thuisinhetnieuws fotoarchief:


© 2023 Thuis in het nieuws | Webworks: DigiFactory Webworks | Design: Creativos 0.16815