Datum plaatsing: 12 augustus 2020

Tips voor het beheren van een kleine vloot


Tips voor het beheren van een kleine vloot


's-Hertogenbosch (Regionaal): Het beheer van een kleine vloot kan voor elk klein bedrijf of MKB-bedrijf behoorlijk ingewikkeld zijn. Het brengt veel uitdagingen en risico's met zich mee, die, als ze niet worden aangepakt, de winstgevendheid van het bedrijf kunnen beïnvloeden.

Succesvol beheer van een autovloot van een bedrijf vereist het volgen van een reeks taken en verantwoordelijkheden die door de werkdruk vaak worden verwaarloosd of over het hoofd worden gezien.
Het volgen van deze eenvoudige stappen kan u helpen om ervoor te zorgen dat de autovloot van uw bedrijf, groot of klein, soepel loopt.

1 – Een duidelijk doel
Zorg ervoor dat de grondgedachte achter de vloot en het doel waarvoor voertuigen of groepen voertuigen worden ingezet, duidelijk worden begrepen.

2 – Ontwikkel een beleid
Ontwikkel en bevestig de structuur van de regeling; hoe de voertuigen worden geleverd, variërend van volledig vergoede bedrijfsauto’s tot
●Zakelijk gebruik van een particuliere auto;
●Voertuigbelasting om de werknemersstatus weer te geven;
●Mate van toegestane keuze van de bestuurder; en
●De vervangende levensduur en kilometerstand.

3 – Vaststellen van processen
Ontwikkel processen om het beleid te ondersteunen en de vereiste resultaten te leveren. Deze omvatten regelingen voor bestuurders van bedrijfsauto's om toegang te krijgen tot service- en onderhoudsfaciliteiten, een methode voor het verkrijgen van brandstofkosten, passende rapportageprocessen voor de bestuurder en regelingen voor het beheer van de keuze van de bestuurder. iCompario biedt een aantal goede oplossingen om problemen op te lossen
Zorg ervoor dat de routines voor het verzamelen van belangrijke informatie robuust en betrouwbaar zijn.

4 – Voertuigselectie
Kwalificeer voertuigen voor selectie op basis van:
a) Het kunnen voldoen aan de commerciële eis;
b) Gegevens over de rijkosten van auto's (in de bedrijfstak volledige kosten genoemd), die het volgende moeten omvatten:
●Afschrijving;
●Financiering;
●Niet-terugvorderbare btw;
●De impact van eventuele differentiële afschrijvingen en beperkte autohuur;
●Service, onderhoud en reparaties;
●Vervangende voertuigen; en
Bedenk goed hoe de aanspraak of toelage op langere termijn zal worden gehandhaafd.

5 – Communicatie
Zorg ervoor dat de bestuurders van uw bedrijfsauto’s en eventuele managers of andere geïnteresseerde partijen volledig op de hoogte zijn van de rol die ze moeten spelen om ervoor te zorgen dat aan de vereisten wordt voldaan en welke acties ze moeten ondernemen.

6 – Bepaal maatregelingen
Identificeer een reeks overeengekomen maatregelingen, waarmee de prestaties van de bedrijfsvloot nauwkeurig kunnen worden gecontroleerd.
Deze kunnen het aantal voertuigen in elke personeelsklasse, kilometerstand en brandstofkosten omvatten en kunnen beschikbaar zijn op bedrijf, kostenplaats of individuele voertuigniveaus.

7 – Interpreteer en contextualiseer
Bekijk regelmatig de beschikbare informatie om de problemen te identificeren die aandacht en managementfocus vereisen.
Dit kan worden bereikt door in een meetgebied te zoeken naar individuele of groepen voertuigen die niet in overeenstemming zijn met de norm, vergelijking tussen twee vergelijkbare gebruikersgroepen of zelfs vergelijking met een interne standaard of een externe vloot.
Het is juist en correct om rekening te houden met de aard van de inzet van voertuigen, bijvoorbeeld gebruikers van wie de werkcyclus hen in staat stelt aanzienlijke afstanden met een constante snelheid af te leggen, zullen een beter brandstofverbruik opleveren dan de gebruiker die veel tijd besteedt aan zwaarbelaste wegen. Accepteer echter niet dat elke variantie is geworteld in een unieke bedrijfssituatie!




Uw regio in beeld:

Een greep uit het thuisinhetnieuws fotoarchief:

zakelijk nieuws
Colums
08 jul
08 jul
05 jun


Meer columns

© 2020 Thuis in het nieuws | Webworks: DigiFactory Webworks | Design: Creativos 0.19657