Datum plaatsing: 31 december 2020

OJC verkoopt rood-zwarte tegels voor de ‘walk of fame’


OJC verkoopt rood-zwarte tegels voor de ‘walk of fame’


Rosmalen ('s Hertogenbosch): Net als veel andere sportverenigingen is OJC Rosmalen in deze coronatijd niet te benijden. Er wordt volop (onderling) gevoetbald door de jeugd, maar publiek is niet welkom en de kantine al tijden gesloten. De club kan alle inkomsten goed gebruiken en heeft de staf en spelers van het eerste elftal aan het werk gezet. Op hun eigen initiatief worden momenteel tegels verkocht die de ‘walk of fame’ moeten vormen. “Ons doel is in totaal 300 tegels te verkopen.”

door Mark van der Donk

In een gesprek met het bestuur kwam de vraag naar boven of het vlaggenschip van de club eigenlijk niet iets extra’s kon doen. “De spelers van het eerste elftal doen ieder jaar wel iets terug voor de rest van de vereniging. Fluiten bij een jeugdtoernooi of helpen bij een activiteit voor het G-team bijvoorbeeld. Heel mooi natuurlijk, maar het levert niets op. Omdat altijd alles voor ons geregeld wordt, vonden we dat we iets terug moesten doen in deze barre tijden.” Aan het woord is Peter Vos, teammanager van het eerste elftal en sinds jaar en dag vrijwilliger bij zijn club. “Tijdens een eerste stafoverleg werd geopperd dat we bloemen gingen verkopen, maar daar paste ik voor. Ik zie mezelf niet deur aan deur met bosjes bloemen door De Groote Wielen lopen. Gelukkig kwam onze hoofdtrainer Willem Leushuis toen met het idee om speciale stoeptegels aan de man te gaan brengen. Onze eigen ‘walk of fame’, tussen de tribune en het hoofdveld.”
Het bleek nog een heel geregel om alles te organiseren, vertelt Vos, maar de start is volgens hem veelbelovend: “We hebben een en ander afgestemd met de sponsorcommissie, de stichting sportcomplex - de grond waarop de tegels komen te liggen is immers van de gemeente - en andere partijen, maar ondertussen hebben we al zo’n 70 of 80 tegels (ŕ 50 euro per tegel, red.) verkocht.” Niet alleen Vos is, samen met oer-vrijwilligers Werner Beset (“die kent iedereen”) en Jan van der Biezen, in de weer om de walk of fame te vullen. Ook de spelers van het eerste elftal zijn aan het werk gezet. “We verwachten van alle 20 selectiespelers dat ze 3 tegels verkopen. Hoe en aan wie, dat maakt ons niet uit. Het doel is in totaal 300 tegels te verkopen, waarmee Tonnie van den Akker (stratenmaker en natuurlijk ook al OJC-vrijwilliger, red.) achter beide dug-outs een rood-zwarte ‘walk of fame’ gaat creëren. En waarmee we natuurlijk ook een mooi bedrag bij elkaar verzamelen om de club te helpen.” Een besteding van de extra inkomsten hebben de initiatiefnemers ook al gevonden: “We willen er het scorebord mee vervangen. Dat hapert steeds vaker en is echt aan vervanging toe.”






Uw regio in beeld:

Een greep uit het thuisinhetnieuws fotoarchief:

voetbal nieuws

© 2021 Thuis in het nieuws | Webworks: DigiFactory Webworks | Design: Creativos 0.15034